torsdag 8. mai 2014

ThrowbackThursday

På instagram er det noe som heter tbt, throwbackthursday, og det kan vel oversettes fritt til mimretorsdag. 
og når dagene er litt grå og livet er litt gørt, da ser jeg på bilder; jeg blir alltid så glad og takknemlig av det! 

Jeg mimrer og tenker at jammen hadde vi det fint da, og vi har det jo like fint nå, kanskje tilogmed enda finere, med enda en hjerteknuser i familien ...

Det er bare ikke så lett å se hvor fint vi egentlig har det oppi nattevåk,  3-åring som mener dagen starter 05.15, den evigvarende klesvasken, våron,  regn og vått og kaldt vær..

Jeg hadde jo helt sikkert de samme tingene som skygget for solen da også, sikkert enda mer med tre barn under 5 år..Men det vises jo ikke og huskes jo heller ikke så godt.


Men jeg har et triks i ermet;

Når alle MÅ/BØR /SKAL tar helt overhånd, og alt føles som en evig runddans av matbokser, våte klær og hybelkaniner, da tenker jeg som så: Hva kommer jeg til å sette mest pris på når jeg blir gammel å grå og bare har pelargoniaene å stelle for? ar jeg hadde det så rent og alltid var ajour med klesvask, eller at jeg brukte tid til kos og lek og tilstedeværelse med barna? 

svaret sier seg jo selv ...















3 kommentarer:

Victoria sa...

Jeg har alltid lurt på hva #tbt betyr. Nå vet jeg det :) Synes det er like artig å titte tilbake på bloggen min som å se på bildene! Det er egentlig hovedgrunnen jeg fortsetter å skrive på bloggen min :) vi har fått enda mer snø, ingen sol å se her heller.

Rosa+epler sa...

Så mykje fint.
Så gode stumder å sjå på.
Også alle fargane,
som du er så god på.

God måndagskveld til deg.

Smil frå Indre Hardanger

mammasiiilje sa...

fin fine mimmre bilder !! jeg også titter innom gamle bilder, blir så glad av og se på gamle minner !! :D