fredag 23. mai 2014

Livet - sånn det er nå



















For en kickstart på sommeren vi har fått! Jeg gleder meg over sola og varmen både for familielivet og for det komfortable, men også sett med agronomiske øyne; alt spirer og gror bra nå, to uker før "normalen", og det må bare bety godt for til dyra, nok for til dyra, og mer enn nok arbeid for oss. 

Også i grønnsakshagen spirer det, enda vi sådde for under en uke siden. Nattefrosten kommer plutselig på besøk igjen her på Toten  så vi drøyer alltid såing til etter 17.mai, og jeg tror vi fikk frøene i jorda på et godt tidspunkt. Mer om grønnsakshagen og alt den innebærer litt senere.

Det spirer inne her om dagen også, i går (Torsdag) var dag 21 i rugemaskina, og jammen hadde det ikke kommet en kylling på morgenen. Den var sterk og vital som bare rakkern, og nå har det kommet fire kyllinger til. Det er første gang vi prøver rugemaskin og har lagt i 13 egg, så det er veldig spennende og vi går alle sammen å titter innom med jevne mellomrom for å se om det har skjedd noe mer.  


Anlaug har også utviklet seg mye i det siste, mye takket være en naturterapeut. To behandlinger med massasje så var magevondtene hennes over..hadde jeg enda visst at det skulle være så enkelt.. 

Men vi nyter en "ny" og glad og fornøyd baby som endelig sover bedre på dagtid. 



Ønsker dere en riktig god helg.

2 kommentarer:

Silje sa...

Det ser og høres deilig ut.

Rosa+epler sa...

Så mykje liv.
Så godt med Anlaug.
-at magen ikkje plage ho meir.
Så liten, så fin.

Her er også våren så tidleg, bløming 1-2 veker før normalen. Ute er det grønt, dei kvite kronbladene har slept taket.
Gler meg over kommentaren din inne hjå meg, synes det var så fint dette at du har tatt vare på morkaka. -har du gjort det med kvart barn?
Håpar du viser oss treet dåko plantar.
Epletre synes eg er så fint, for det bere så mykje symbolik: -i kunsten, i historien i byen i litteraturen i musikken. Eple. Kunnskapensfrukt. Hmm, her er vel eg litt svak, som bur på ein gard med hovedsakleg eple.

Mari håpar helgo er god mot det.

Varmklem frå Elisabeth