torsdag 3. januar 2013

*Tilbakeblikk

























 Jeg liker å tro at om man ser tilbake på store og små hendelser i livet, snakker om dem med barna så er de med å former livene våre. Ikke bare en gang, men flere. Om vi snakker positivt om en reise eller bare en svømmetur i sommervarmen, kommer også barnet til å føle at det var positivt ladet og huske opplevelsen som nettopp det.Dessuten husker man jo bedre om man repeterer,  derfor tar jeg et dypdykk i bildeåret 2012, for å huske at i 2012 



*Begynte sønnen våres å gå, STORT! 
*Ble vi et familiemedlem rikere, en nevø og søskebarn så dagens lys tidlig i Januar.
*Forlot vi vinterland til fordel for en sommeruke på Grand Canaria.
*Store lille Sola vår fylte 4 år!
*Påsken ble feiret hjemme på bar bakke og med snøklokker i solveggen.
*Store Synnøve vår lærte seg å sykle.
*Laget jeg bjørkesirup for første gang.
*Var det kaldt på 17.mai, som vanlig.
*Synnøve fylte 6 år, og forlangte egen pølsekiosk der HUN skulle dele ut pølser.
*Lammungene i smågarda fikk besøk av nysgjerrige barn og fremtidige bønder.
* Gunleik tok føringen for grønnsakshagen. 13 sorter! 
*Kom vi oss til fagre Stryn på sommerferie.
*Ble vi atter tante,onkel og søskenbarn for ei lita prinsesse.
*Johannes fikk plasket i Oslofjorden.
*Synnøve ble skolejente, STORT!
*Høstens gull ble atter sanket, bearbeidet og lagret opp til vintern.
*Badet vi i løv fra det kjære lønnetreet.
*Fylte minstemann 2 år.
*Til tross for Sykdom og mye jobbing ble det ei koslig adventstid og julefeiring.


1 kommentar:

Kine sa...

Hei! Takk for fin kommentar på bloggen min! Ja,tenk så heldige vi er? Men også så stort ansvar vi har for resten av livet? Jeg blir overveldet! :)

Koselige bilder på bloggen din, jeg kommer gjerne tilbake! Koselig med blogger fra innlandet, selv om du bor på den "gælie" sia for meg da, hehe.

:)