lørdag 12. januar 2013

*Helg


Dagen startet sånn.. med en skål hjemmelaget blåbærsyltetøy som gikk i gulvet, så det sprutet friskt i taket.
Mor tok hendelsen delvis med fatning, (måtte jo det, var jo tross alt min tabbe) og etter en kaffekopp fant jeg ut at gulvet iallefall trengte en vask uansett.







Dagen bød på sol blå himmel og 16 minus. Med mange lag ull,  fres i bålpanna kakao på lur og lekne barn fikk vi oss noen timer i sola.


Utpå dagen kom yndlingsbilen til Johannes, den røde, og hadde med vakker post til meg fra Paris. Honeycombs heter det visst, og jeg vet de har de på søstrene grene men dit kommer jeg meg visst aldri. 

Det ble bygget dyreparker, og Johannes kjøpte søppel av dyreparkene.

Blomstene kom gårsdagen med, av min gode fine Silje.  Kaffen og strikketøyet  er derimot dagsferskt.

Denne store vakre gutten min har heldigvis vært i toppform i dag, etter en runde med sjau. Det går heldigvis fort over med de små, men det er jammelig når det står på. Alt i alt har dagen vært enestående, akkurat slik en Lørdag vi liker.
Hva har din dag bydd på?

1 kommentar:

Rosa+epler sa...

Du er svært god på stemningar frå kvardagen.
Det er så mykje fargar,
det er så mykje liv.

Elisabeth