mandag 14. januar 2013

*Matplan nr 2:

Jeg lytter til Anne Marie Almedal, og føler meg inspirert til en nye uke med planlagte gode middager for den fine gjengen min. 

Denne uka jobber jeg kveld, og mannen i huset seiler skuta alene på eftaen. Jeg prøver å bidra så godt jeg kan, med forbredte middager for å få en mest mulig rolig og harmonisk aften. (hvem har vel ikke kjent på frustrasjonen når potetene ikke vil koke kl 16.15, unga er slitne og sultne, og en helst vil dra frem ferdigpizzaen for å få husfred) 




 Mandag: Salat med stekt laks, epler, avokado, pastaskruer, brokkoli og rømmedressing/bringebærvinagrette

 Tirsdag: Pølsefest med mammas potetstappe

Onsdag: Hjemmelaget tomatsuppe med egg og evt pølserester

Torsdag: Skiver til middag, fiskekaker,blomkål og spaghetti til kvelds.

Fredag:Enchillada med kyllingkjøttdeig og tomatbønner

Lørdag: Grønnsaksuppe med nybakte rundstykker

Søndag: Elgkarbonader med løk, poteter og det som er av grønt i kjøleskapet.


Gunleik kan selvfølgelig komme med innvendinger, siden det er "hans" uke, men han er stort sett fornøyd. 

Ingen kommentarer: