tirsdag 8. januar 2013

*Krea-året 2012





















Inspirert av denne fine bloggen


Inspirert av denne fine bloggen












          Til tider føler jeg at jeg aldri får tid til kreativekrumspring. 
                      Da hjelper det å se det i et større perspektiv. 
          Kreaåret 1012 ble et skikkelig strikke-vest år, ser jeg nå.
          Johannes har nok høstet mest av kreaåret, men det snudde etter sommeren,
 da årets største prosjekt ble startet, bestemorrute-teppe (heter det det?) 
 Det ble startet på i September, og noen dager før jul ble trådene festet, 
og jeg kunne atter se fremover på nye prosjekt. 
Heldigvis er jeg skrudd sammen sånn at jeg må fullføre noe, når jeg har startet på det!
Så selv om fristelsen har vært stor, så har jeg kun hatt ett  pauseprosjekt innimellom heklinga, selvføleglig en strikkevest til Johannes.

Kreaåret 2013 har fått en knallstart, med en kjole sydd av lilla babycord med hippiefarger og bånd, og fargerike ermer. Jeg har også startet på en jakke til Solveig, engelsk veldig detaljert oppskrift, men det har gått bra hittentil. I 2013 skal jeg bli flinkere til å ta bilde av alt jeg syr, det er moro å se tilbake på. Jeg har antagelig sydd ca 50 skjørt i 2012 som jeg ikke har bilde av. Det får bli nyttårsforsettet, det eneste jeg antagelig kan klare å holde !






4 kommentarer:

Rosa+epler sa...

Så mykje fiint!
Veldig kjem reisa å sjå i bilete.
Ja, dokumentasjon er viktig.

Likar meg her inne hos deg!

Marthe sa...

Åh, Mari!! Jeg er SÅÅ ubeskrivelig glad for å kunne lese bloggen din igjen. Jeg leser og blar meg nedover og får nesten tårer i øynene fordi dere er så fine. Åh, så glad jeg er for at du er en av mine nære. Og de skjønne barna dine. Og den fine mannen din. nei, jeg gleder meg så til neste gang vi er samlet igjen. Alle sammen! Et godt minne fra året som gikk var dagene dere var her i Stryn. Som vi koste oss!

Men Mari, jeg er så inn i hampen imponert over deg! Du lager enormt fine ting. Vær stolt av deg selv. Bildet av Synnøve og Solveig med luene var bare nydelig.

Ha en strålende, kreativ torsdag Marimin:-)

Klemmer og favntak

Randi sa...

Så mye fint du har lagd! Og det er så fargerikt og kult hjemme hos dere! Kjekt med Ukeplan for middager under her! Del gjerne fler av de,jeg trenger sårt inspirasjon på det området :) KLEM,R.

Mari sa...

Takk, kjære damer:) Nå er det rekord på bloggen, tre kommentarer på EN dag, crazy!!!:) Randi, de eggene fant jeg jo først hos deg, jeg skal linke under bildet jeg:) De er så herlige, men ganske vanskelige å lage, om en vil ha det rett å pent iallefall;)

Koselig at dere kikker innom, det gir mersmak på blogginga, og om ikke lenge blir bildekvaliteten oppgradert i tillegg, så heng med;)