mandag 4. oktober 2010

bæring..

Noe av det jeg gleder meg mest til med å få en nyfødt baby, er å kunne bære han i forskjellig bæretøy! Jeg har ikke bært nyfødt før, med de andre begynnte jeg ikke å bære før 4 mnd med solveig, og nærmere 1 år med Synnøve, så det blir så spennende å se om jeg får dreisen på sjal og ringslynge. Den følelsen en får ved å bære babyen tett inntil seg i sjal eller mei tai er ubeskrivelig, og må bare oppleves for å forstås. Dessuten er det fryktelig praktisk, armene fri til å gjøre husarbeid, hjelpe søsken på do osv, samtidig som at babyen får dekket behovet for nærkontakt! Noen kan påstå at det ikke er bra for babyer å bli bært, at de blir bortskjemte osv, men det er faktisk omvendt, siden ungen får så mye nærkontakt under bæringen så blir det mer tålmodig når det skal leke og "trene" på gulvet. Jeg mener at unger blir tryggere og roligere av å bli bært! Akkurat nå planlegger jeg å sy en meitai med ett John deere-panel til Gunleik, og et flowerpower-panel til meg, så vi kan ha EN meitai, som begge VIL bruke! Gunleik har hatt sine skeptiske øyeblikk når jeg har prøvd forskjellige knytinger,og bæretøy, men han er heldigvis helt klar for å bære sønnen sin:)


her om dagen passet jeg lille Ludvig på snart 6 mnd, og da klarte jeg ikke å la være å prøve å bære han i sjalet, gleder meg veldig tilø å bruke det igjen, en blir så glad av å bruke det!!



 Her er det en sprek bestefar som må bære synnøve opp ski-bakken, hun nektet å gå lenger stakkars! Hun hadde gått veldig langt, og vært veldig flink da:)










Jeg har også  bæremisjonert for mine nærmeste med barn, det glade budskap må jo spres:) 

Ingen kommentarer: