torsdag 30. september 2010

husmorferie til Fjells!

Forrige uke reiste jeg med mine frøkner sammen med søster Hilde og hennes baby Christian og søster Elin med sine økonomi-bøker opp på fjellet! Hilde er i permisjon, og Elin jobber med bacelor-oppgave, så vi tok oss en vellfortjent pust i bakken:) For min del så var turen veldig kjærkommen, da jeg har vært altfor rastløs og ikke klart å slappe av de ukene jeg har vært sykemeldt! Selv om jeg hadde med jentene på 2,5 og 4 år, så slappet jeg 100% mer av da enn når jeg er hjemme og de i barnehagen. Det var deilig vær, med høstsol og tempraturer på rundt 6-10 grader, så vi koste oss masse ute i fjelllufta! Leik og tyttebærplukking i lyngen, kaffe og sykling på terassen, og oppdagelse av en helt "ny" lekeplass var det vi bedrev tida med! unga sover så godt på hytta, så det var ikke morran før 8, selv om 4-åringen antagelig var oppe i 7 tida for å gå på do, så holdt hun seg i ro til hun hørte lyder fra rommet til Hilde og Christian! Kveldene brukte vi til å snakke om strikking,baby og barn, familien vår og litt økonomi da, for Elin sin del:) Jeg fikk strikket hele 3 bleiebukser til lillebror, så nå skal vi virkelig gjøre ett tappert forsøk med tøybleier som vi har vært så heldige å FÅ av ei snill nettvenninne, Marit! Her kommer bilderras fra turen vår:)
























Gunleik kom opp torsdag efta, 2 timer etter at Hilde,Christian og Elin hadde reist, og da var det to frøkner som ble glade! Vi reiste ned på Fredag, samme dag som snøen fallt, for da skulle Gunleik og nickersforeningen hans ha årsmøte hele helga;)  Vi brukte helga hjemme til å nyte deilig september-sol, ha besøk av gode venner og bare slappe av! Deilig!

1 kommentar:

Marthe sa...

Så koselig på hyttetur med søstrene sine! :)
Og OI! Har det snødd allerede? Brrr!