mandag 13. september 2010

HELG

Det har vært ei rolig helg hos oss, ei helg der ingenting er planlagt, men ting skjer helt av seg selv! Deilig å ha spontane dager, da ukedagene ofte er veldig a4 og like..



Solveig startet helga på fredag med komogtameg-leken,  og da benyttet jeg anledningen til å ta noen action-bilder av uglegenseren! tror jeg har hatt for mange masker når jeg felte av til hals, ellers er jeg veldig fornøyd med den! Min alle første engelske oppskrift, og med mønster i tillegg, strikkeselvtillitten min fikk seg en real opptur etter dette!!:)











frokosten på helgedager er det unga som står for,. de dekker på og
synnøve har begynt å sette på kaffen, herlig!!






været var grått og trist på Lørdag, men vi måtte ut å leke uansett!

Jentene har blitt passet av Bestefar, og det var stor stas!















Mens jeg å Gunleik var ute å spiste på gamlejobben min, Spiseriet! NYYYDELIG mat, selv bare med eplemost til for min del. Vi var på Shades of floyd-konsert etterpå.







Søndag var kjempefin, vi storkoste oss ute i sola, unga lekte og mor solte seg i siste rest av solsteik. Vi tok oss en sykkeltur til naboen for å kjøpe egg, og der ble vi budt både kaffe og is, koslig! Tante Kristin kom en tur like før kveldsmat, og det var veldig stas! Se som de ligner..:)
Vi gikk en tur til Holetjernet, der han flinke far lastet opp ved til vinters. Vi gikk innover i  tett skog, ett mareritt for bekkenet mitt, men helt herlig for unga!









Jentene har hver sin oppgave når det gjelder Ludde. Synnøve tar ut den møkkette flisen, og Solveig legger inn ny. dette er oppgaver de tar svært alvorlig!








Vi har plukket den siste solbæra!








og spist den i eggedosis!








Lillebrors votte-sokker har jeg også fått strikket i helga, i deilig alpakka! Helt genial oppskrift, de kommer til å vare hele det første året, siden det bare er tuber!

3 kommentarer:

Marianne Aall sa...

Så smart. Har du link med oppskrift?

Mari sa...

De er strikket ifra boka myk start, men jeg kan sende deg oppsriften på mail i stedet?

Endorfinlykke sa...

Kan du sende meg også? :)