mandag 20. september 2010

Gullkorn fra barnemunn..

De sier mye rart disse søte små, og når det kommer ett gullkorn er det om å gjøre å skrive det ned fortest mulig, for ellers går det i glemmeboka. Synnøve og Solveig har mange fine og rare samtaler hver dag og jeg må skjerpe meg å skrive ned før det glemmes! Tenkte jeg ville dele noen av de "ferskeste" gullkornene:



Solveig i bilen på vei til bestemor og bestefar:

"jeg eeeelsker bestemor jeg.... også elsker jeg prim"

Gunleik foreslo ved middagsbordet her en dag at vi skulle ha får i kål en dag:

Synnøve: "jeg elsker får i kål"
Solveig : "Og jeg elsker rock´n roll"

De synger ofte på sangen: rock´n roll fiskeboll, kjøttkaker å fårikål:)

På hytta i sommer spurte jeg solveig om hun var frøsin(kald)
Solveig: "nei, jeg er itte frøsin, je er gossinn"(søt)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg må ha verdens fineste nieser! Og snart enda en fin nevø! Jeg GLEDER meg:) Tenker på dere hver dag! Karo