fredag 10. september 2010

Loppissnop

Ja er det noe jeg har tid til å, så er det å frekventere bruktbutikkene i distriktet. Jeg er innom sikkert 2 forskjellige i løpet av ei uke, ikke alltid jeg handler, men bare for å se om det har dukket opp noe gull.

Her om dagen var jeg på besøk hos søstra mi, og skulle til Lena for å handle etterpå, og jeg grublet lenge om jeg skulle orke å stikke innom den ene bruktbutikken der. Det endte opp med at jeg gikk innom, skravlet litt med innehaveren, ei superkoslig og kjempeflink dame. Etterpå gikk jeg meg en runde, og jammen fant jeg ikke gull gitt, nederst i en kurv ..



EKTE katvig-sengetøy fra 70-tallet!!superfine farger. Jeg har lest i en eller annen blogg om ei dame som hadde funnet samme stoffet på en bruktbutikk, og sendt mail til Katig for å spørre om hvordan det kunne finnes så gamle utgaver. Da viste det seg at Katvig hadde blitt inspirert av dette gamle mønsteret! ren kopi spørr du meg, men samme det, superkult er det, og det blir fint på dyna til lillebror. Det var et babydynetrekk, også det på bildet som er ett laken, og det vurderer jeg kanskje å sy noe av, vi får se!!


Sengetøyet med hjerter på fant jeg også i samme kurven, det blir fint til jentenes senger. Stoffet med biler på er to gardinlengder og den lilla er en løper jeg fant på Raufoss en annen dag. 


Når jeg først er i gang, kan jeg jo vise frem de nye stolene mine! Disse kjøpte jeg for ett par uker siden, da jeg var lei av de grå utslitte som sto på samme plass..
Ungenes rom er også i forandring, her har jeg malt hyller til dem, den med skuffer er til synnøve, hun har nemlig kommet i alderen da hun skal samle på alt mulig rart(skrot) muligens noe hun har etter meg..??


Dette nydelige fatet fant jeg også på lena, og jeg lurer på om det kan være CathrineHolm? det er en lapp under men den er ødelagt så jeg ser ikke hva det står..
Synnøve har fått seg klesskap, så lillebror kan få kommoden hennes. Hun har selv brettet klærne å lagt inni, og var veldig stolt:)


Dagens prosjekt er å sy på 32 øyne på denne uglegenseren! Har hatt oppskrifta liggende i over ett år, men fordi den er på engelsk har jeg utsatt det i det lengste! Men det var hverken vanskelig eller tidkrevende!Det var faktisk litt kjedelig å strikke uglene;) Denne er til solveig, så får vi se når jeg gidder å strikke en til synnøve. Har lyst på en selv også.

1 kommentar:

Endorfinlykke sa...

Ååå, SUPERmisunnelig på de stolene dine!!!

KJempekul uglegenser også! :)