fredag 22. oktober 2010

En rolig uke...

Vell, rolig og rolig, Synnøve startet søndag kveld med å kaste opp to ganger, og var selvfølgelig preget av det hele mandagen, og mer oppkast mandag kveld.. Siden var hun slapp og sløv, og spiste ikke før torsdag! Tilogmed vaniljeis takket hun nei til, da skjønte jeg at jenta ikke kunne være frisk! Så hun har vært hjemme hele uka. Solveig fikk fri tirsdag og i dag,fredag. Tirsdagen var passe masete siden Solveig var turbo og full av energi, mens Synnøve helst bare ville ligge/sitte på sofaen å lese bok eller høre på lydbok! Men,men, nå er Synnøve i fin form, spiser greit igjen og leker med søstra si som aldri før! Verken jeg eller de to andre har blitt smitta, så da håper vi hele sykestyggen har reist sin vei for denne gang! Jeg var til jordmor på onsdag, og hun mente jeg er klar for fødsel, og i uforskammet god form, hehe! Godt å høre at det ser slik ut, for det er ikke hver dag jeg føler meg på topp. magen begynner faktisk å bli litt i veien nå, og jeg irriterer meg over at jeg ikke kan støvsuge og løpe i trapper og ha den energien jeg hadde for 2 måneder siden! Men, snart er reisen over og vi får møte lillebror og det skal bli så fint!!:)  Jeg har ryddet i babyklærne, redd opp babyseng, pakket baggen, så alt untatt bilsetet mangler, men det kommer nok på plass i løpet av uka tenker jeg! uke 38+1 i dag, så det kan jo skje når som helst nå:) her får du uka vår i bilder!

litt kreativt småpusling får en tid til når de små  sover:)

Lørdag formiddag, deilig sol og frisk luft!og frisk unge, enn så lenge..

Jeg har begynt juleforberedelser ekstra tidlig i år, og det er så moro! 

Vi hadde besøk på mandag, og det er alltid like stas:) Se på bolla i bakgrunnen, hehe!

Vi har begynt med smoothie til kvelds, siden det bare er 1,5 time mellom middag og kvelds. Solveig elsker det, og hun skulle bare visst hvor mye sunt hun får i seg gjennom smootihen! Jeg lurer oppi masse digg!Har nemlig begynt å lese boka kjernesunn familie, og der får jeg masse tips! Linfrøolje,avokado,egg,spinat ,stangselleri osv blir kamuflert av blåbær,banan,rips,bringebær og rismelk!  både jeg å Gunleik drikker det sammen med unga, og jeg får mye mindre søtsug utover kvelden etter å ha begynt med dette!

Synnøve har vært hobbyfotograf, og Skænsen må finne seg i å være modell.

I dag har jeg ryddet i garnet mitt, blir visst ikke fri for prosjekter med det første!! dette er bare merino og alpakka-garn, alt billiggarn gadd jeg ikke rydde i..

Vi luftet oss i dag, 0 grader,og plutselig dalte den første snøen:)

Solveig har fått seg en sprek nattlampe! hun har begynt å bli mørkeredd stakkars, men denne lyste varmt rødt lys, og det er nok tryggt og godt!
Senga hennes har fått matchende vegger! 

Nattbordet til Solveig har endelig blitt malt lyseblått, og nå venter jeg på retro tapet fra Tyskland som skal limes på  toppen!

Min handyman er så snill og hjelper til på (nesten) alle mine prosjekter! 

2 kommentarer:

Tintin sa...

Tar gjerne imot flere smoothie tips :)

Flott mage, sprek mamma og mange herlige projekter :)

Mari sa...

tenker at hver gang jeg lager smoothie, skal jeg ta bilde av alt på benken, for det er ikke lite, hehe, skal huske det neste gang:)