torsdag 2. januar 2014

Ventetid vol.2

I det vi har kastet ut jula, gitt de siste pepperkakene til hønene og ryddet bort alle dorullnissene er det en ny ventetid vi forbereder oss til. I morgen går jeg inn i uke 39!  Klærne er lagt på sin plass på badet, hengevugga er oppe, tøybleiene er vasket og bagen er klar. Det er noe magisk ved det, å forberede "hele" huset på denne nye ukjente lille personen som snart melder sin ankomst. Ungene deler heldigvis min begeistring over å rydde/rote frem klær som de selv har vært bittesmå i, senga som min egen far har ligget i som baby  og endelig kunne jeg finne frem glasset med tørkede bringebærblader som jeg samlet i sommer. 

Jeg skal ikke nekte for at jeg er glad 2014 endelig er her, for i hele romjula har jeg kjent harde kynnere og stikkinger nedover- tydelige tegn på at kroppen gjør seg klar til den store jobben. Jeg er helt sikker på at det er en fordel å være av de eldste når det nærmer seg skolestart. 

Idag var det vask av barneseng som sto for tur, og siden den har stått 2 år på en støvete låve var det jobb nok for alle. Og siden jeg ikke er så glad i å bøye meg var det veldig godt å få hjelp av ivrige barnehender. Så fikk vi vasket golvet i gangen i samme slengen.





3 kommentarer:

mammasiiilje sa...

Å heldige bebbis som skal få ligge i den sengen ;)

Rosa+epler sa...

Det er så fint å sjå korleis du førbur deg.
-me lever litt parallet i det nå.
Her på garden er mamma og pappa komen for å hjelpe litt,
maler litt, vasker litt, er i lag.
-det gjer godt.

Det er utvilsomt godt at me er inne i 2014.

Håpar fredagen er god mot deg.

Smil og klem frå Elisabeth

Love + vegetables sa...

ååååh! jeg døøør! jeg vil og!
så nydelig skrevet, jeg sitter her med tårer i øynene. og idag hadde jeg første dag på jobb. hjertet mitt føltes helt knust. :(
jeg skal sørenmeg ha TO til, asså!
gleder meg så til å høre nyheten fra deg. (send gjerne sms!) kommer til å tenke på deg hver dag.
LYKKE TIL, vakre mammaen!
stor klem!