tirsdag 7. januar 2014

For en dag …!!

Noen dager blir helt det motsatte av slik en tror.. i dag har vi hatt en slik dag!
Jeg hadde bare planer om en etterlengtet time hos kiropraktoren, for så å levere den knuste telefonen min på reperasjon og så hjem for å hvile. Slik gikk det jo også, helt til pappan min vekte meg og sa jeg måtte komme meg opp for Solveig hadde fått en pinne i øyet i barnehagen og måtte til Lillehammer for sjekk hos øyespesialist. Gunleik kom noen minutter etter med en meget betuttet frøken i baksetet, med knallrødt hovent øye, stakkars høna vår..
Jeg hadde jo levert telefonen på reperasjon, og lånetelefonen hadde jeg ikke fått aktivert, derfor hadde ingen fått tak i meg. 

Så reiste vi i hui og hast til Lillehammer, da var vel klokka nærmere 14.30.Vi fikk heldigvis organisert henting av de to andre av snille besteforeldre. Inne hos øyenlegen måtte Solveig gjennom masse tester og se i forskjellige instrumenter, det tok sin tid men hun er tålmodig frøkna vår. Konklusjonen var en del rifter, rusk som kanskje må skrapes vekk,sår på hornhinna som gror ila natten, litt høyt trykk,litt blødninger og tegn til betennelse. Så nå må hun få to forskjellige øyedråper, den ene hver annen time dagen igjennom i 4-5 dager, og salve på natterstid. Selv om hun er en tålmodig sjel var det ikke veldig lett å få gitt henne dråpene, men jeg tenker at det går bedre i morgen når hun er uthvilt. Vi må tilbake til Lillehammer i morgen for sjekk, og da finner de ut om rusket går vekk av seg selv eller om hun må legges i narkose for å få vekk rusket. Får indelig håpe hun slipper det.. 

Så nå blir det rolige hjemmedager resten av uka på henne, og vi håper babyen holder seg inne til hun kan gå i barnehagen igjen.

Hun og noen veninner hadde lekt indianere i barnehagen, så hadde de kommet en guttegjeng å ville leke krig med dem, og en gutt kastet en pinne på Solveig som en del av leken. Det er slikt som skjer i (voldsom) lek, så det var et uhell rett å slett. 

1 kommentar:

mammasiiilje sa...

Åguri meg så skummelt ! Håper øyet blir raskt frisk god bedring :)