torsdag 10. oktober 2013

Torsdag = Maridag







Like etter sommerferien kom det opp på jobb at de skulle starte et nytt pilates-kurs, og det meldte jeg meg selvfølgelig på. Kurset er kl 16-17  på torsdager, så det betyr at jeg har litt over en time å slå ihjel før treninga begynner. Da pleier jeg å reise på bruktbutikken, og en tur innom kjøpesenteret for å glane litt, for så å reise på aktivitetssenteret  (mest for å få tida til å gå)  for å ta solarium. Pilates-timen i seg selv er helt fantastisk for kropp og sjel.Vi løser opp stive skuldre,  trener de indre magemusklene og kniper i hullene. Ja, du leste riktig, instruktøren vår er så herlig frigjort og rett frem,  den eneste mannen på gruppa vår ble litt ille berørt da han første gang fikk beskjed om å "løfte ballene". 

I tillegg til mange gode øvelser, puster vi fokusert. Det er skikkelig vanskelig, iallefall når en skal anstrenge seg for å gjøre øvelsen riktig i tillegg. Men jeg tror pustinga kommer godt med når jeg skal føde, og jeg gleder meg faktisk litt til å puste meg igjennom hele fødselen. 


Det var på ingen måte noe jeg lengtet etter å ha en slik Mari-efta, men guri så godt det er å bare gjøre noe for seg selv for sin egen del! Pilates er jo så godt for kropp og sjel  når en får taket på det, og samtidig løfter det selvfølelsen noen hakk når instruktøren gir ros og sier at jeg fikser øvelsen flott! 



Gjør du noe som bare er for deg?






1 kommentar:

mammasiiilje sa...

ÅÅ det høres jammen digg ut ;)fin utsikt du har.
Nei jeg er dårlig på og finne på noe for bare meg altså :p