lørdag 24. januar 2015

Strikkeåret 2014..










12 plagg kom av pinnene mine i 2014. På bildet vises bare åtte av de,da to bella-vester ,en lue og en enkel tunika ble glemt da jeg tok bildet. Med gårdsovertagelse, baby som sjelden ville sove uten å være tettinntil og bytting av hus gjennom året så er jeg egentlig fornøyd med at jeg har fått strikket såpass mye. Jeg strikker stort sett på kvelden da ungene er lagt, det er som meditasjon for meg etter en hektisk dag. 


Jeg må ha enkle plagg på pinnene når dagene er fulle og hode koker. Den rosa melerte genseren begynte jeg på noen dager før Anlaug kom til verden, og var med på føden som selskap og hygge der, og den burgunderfargede "skappel" genseren strikket jeg like før jul da det generellt var litt for mye å gjøre både for hode og hender. Det ble bare to vester på Anlaug dette året, men jeg hadde jo laget mye på forhånd, og arveklær mangler det jo ikke på så det er nok grunnen. I sommerferien var dagene lette og pinnene og hodet var klar for litt mer avanserte oppgaver, da ble de to bellaene lagd, Solveig var den heldige vinner av de. 


I strikkeåret 2015 har jeg bestemt meg at skal inneholde noe til meg selv, nemlig en islandsk kofte. Garnet ligger klart, jeg må bare gjøre ferdig de to prosjektene jeg har på pinnene først. Jeg klarer egentlig ikke å ha flere prosjekter på gang samtidig, men med helgas togtur til Oslo måtte jeg ha med noe enkelt, så en ny picklesgenser til Johannes har fått seg en sped start. Ellers skal Anlaug være den som får flest strikkeplagg dette året. De eldste har ull i både tykt og tynt i riktige størrelser nå, og ingenting er vel mer tilfredstillende enn å strikke i str 2 år ? 

Ingen kommentarer: