søndag 27. mai 2012

Hageliv...




















































Hagen, et sted for gode opplevelser, fine stunder og lek, men også 
vanvittig mye arbeid. 
Tidkrevende, kostbart, og til tider altoppslukende når ugresset tar overhånd. 

Min far og jeg snakker mye om gården vi etterhvert skal ta over, og de seneste årene har jeg blitt mer å mer klar over hvor stor jobb det er å holde alt ved like til en hver tid. Det er som en hobby, men høyst nødvendig. Det kreves interesse og stort engasjement å holde en hage tipp topp i stand. Kan ikke si at jeg er helt der enda, men jeg må jo si at jeg er ekstra glad for å se at bringebærkjerrene er i toppform etter all luking, nedklipping, gjørdsling og vanning den siste tiden. Gleden over å se at det sprirer å gror fordi jeg har lagt ned  tid, krefter og en smule kjærlighet i arbeidet er ganske god å kjenne på. 






 Som min søster som bor i blokk sa til meg i dag;


 " Jeg klipper gjerne gress, så lenge jeg kan gå barbeint hele sommeren på den. "




Det er det som gjelder i det store og hele, Gi og ta !



Ingen kommentarer: