onsdag 18. april 2012

God mat, gode venner, gode barn, gode minner.

























Helgen bød på gastronomiske opplevelser, samt et gullgodt besøk hos min kjære Silje. 
Jeg var nemlig på kurs i Oslo med jobben, og julebord på kvelden. Ikke hver dag man spiser 13 retter på bare noen få timer...

Det føltes godt for kropp å sjel å traske oppover Løkka dagen derpå, for å treffe Silje solstråle. Min fine, fantastiske venn  som hadde stått opp kl 0700 for å sjekke loppemarked-statusen i by´n, så hun kunne legge opp løypa til jeg kom  !! Og skatter fant vi, oh yes ! Om noen såg to knisende halv-flaue damer trille på en trekasse, fyllt av en amerika-koffert og med en stol på andre armen så var det oss, hoho!  Good times!

Det gjorde godt å sette seg på stillevognen på toget hjemover, ta frem strikketøyet og fordøye fredagens mange kulinariske inntrykk. Hjemme ventet frøken marihøne som hadde vært på bytur med tante, og frøken pjusk som hadde sett hele mormor og de åtte ungene filmen i ett strekk.


Søndagen var det dåp for min søte nevø, men med to post-syke barn, så måtte vi forlate selskapet litt tidligere enn planlagt, for å finne roen hjemme. 

Nå er heldigvis alle barna friske, det er full fres på jobb, været er så som så, men livet smiler åkke som:) 

1 kommentar:

Marthe sa...

Mari, min flotte, gode, fantastisk vakre Mari!! du aner ikke hvor godt det var å lese kommentaren fra deg på bloggen min nå. Og ikke minst hvor godt det var å komme inn hit, på denne nydelige bloggen din, og se alle bildene og lese de gode ordene dine. Jeg har vært ute av bloggverdenen en stund nå, så jeg hadde noen innlegg å ta igjen. Og nå sitter jeg med tårer i øynene fordi du er så fantastisk!! Fantastisk til å fange barna, fantastisk til å være det beste forbildet for dem, fantastisk til å la dem utfolde seg, fantastisk til å la dem bruke seg sjøl, fantastisk til å se dem... jeg blir helt imponert. Det lyser noe ekte og varmt av alle bildene og jeg ser og ser og ser på disse nydelige godungene dine og fatter nesten ikke at det går an å skape noe så fint:) Du er forbildet MITT og blir jeg halvveis en så god mor som deg en gang så skal jeg hyle høyt hurra og klappe meg sjøl på skuldra.

Jeg tenker så ofte på deg (hver dag! Hver gang jeg tar på barna mine flotte Solveig og Synnøveklær) og beundrer deg.

Gleder meg til vi sees igjen! Ha en strålende kveld!

Gode klemmer og favntak rundt halsen;)

Og du; så fin Silje var på dette bilder; men det er jo hun i grunn alltid;)