mandag 8. november 2010

ventetid...






ventetiden blir brukt til sånne ting jeg vet jeg ikke får så god tid til når lillebror kommer. Jeg maler, strikker,syr og kreerer for harde livet, og jeg elsker det!! selv om jeg er litt utålmodig på lillebror nå, så befinner jeg meg egentlig i en drømme-tilstand, med gooood tid til hobbyer, samtidig som at unga får fridager og korte dager i barnehagen, og kommer hjem til en passelig opplagt og fornøyd mor som ikke lenger er kreativt frustert! Jeg har tid til å begynne på prosjekter jeg før syns så veldig uoverkommelige ut, men nå går det virkelig unna! Nå er jeg stort sett ferdige med alle hjemmelagde julegaver , så det er jeg veldig fornøyd med! I helga var vi bedt i bursdag til tante Kristin i Oslo, men siden vi var så skråsikrre på at lillebror skulle ut i helga, så måtte vi droppe bursdagen dessverre. Men vi bakte kokosmuffins og koste oss veldig fordet! Sola skinte hele helga, og selv om vi vasket både lørdag og søndag så hadde vi mange timer ute i det deilige været. Ludde fikk komme inn i vinterhulen sin på utedoen i låven, og Gunleik fikk ryddet litt på låven. Jeg å unga gikk på oppdagelsesferd på stabburet under låvebrua, der kan man finne gamle skatter fra da min far var liten guttunge, og unga syns det er fryktelig stas å se på vinterlekene som står der å venter på snøen! Den gamle kassen har blitt til lilla kjøkkenhylle på rommet til Synnøve, og den gamle bøtta syns jeg var så søt, så den fikk bli med inn i varmen den også! Den strikkede julekula var ett prøveprosjekt som ikke ble helt vellykket. Har aldri strikket mønster før, så trådene ble litt stramme mellom hvert hjerte. Men selv om den ikke ble helt kulerund, skal den nok få henge på juletreet likevell. Skal prøve meg på noen i litt tykkere garn, kanskje det blir litt lettere da.  Lillebror trives antagelig fryktelig godt inni hulen sin, og selv ikke etter 2 dagers husvask vil han ut! 6 dager til termin, så det haster jo forsjåvidt ikke, jeg begynner bare å bli litt lei av den store magen nå! 

Ingen kommentarer: