fredag 19. november 2010

Så kom Johannes!

klokka 0802 lørdag morgen kom prinsen vår til verden. nøyaktig 3 timer før våknet jeg av tak i ryggen. siste frokost, sa ha det til jentene og reiste til sykehuset 06.20. kom inn på føden litt over halv sju. 

her er klokka 07, og jeg har 4 cm åpning. etter en halv time med økende rier blir det litt mye for meg, riene er kraftige, men fortsatt med gode "lange" pauser. jeg blir kvalm, og ber jm hente saft, og plutselig får jeg trang til å presse. gunleik trår til å sier at nei, ikke press, bare pust, tror han ble litt svett da. jm kom tilbake med saft, hun sjekket åpning igjen og nå var alt klart. jeg fikk surstoff for blodtrykket hans senket seg på slutten av hver rie. 2 pressrier så kom han ut! 

her besvimer jeg nesten, men kommer meg kjapt igjen!jeg klypte  navlestrengen selv denne gangen! han skrek ikke når han kom ut, bare klynket litt, og kikket på oss!

her er prinsen vår, så vakker og ven, helt perfekt!ligner veldig på synnøve  som nyfødt!

stolt pappa! flinke gunleik som var helt perfekt tilstede under fødselen!


stolte storesøstre på besøk lørdags efta!de var mest opptatt av klypa på navlestrengen. synnøve trodde han skulle være grønn!

besøk søndag formiddag.






her er johannes-kara! stolt bestefar.

johannes i bæresjal for 2. gang, første gang var på sykehuset bare 6 timer  gammel!

vi kom hjem mandag formiddag, jeg hadde tenkt til å bli til trsdsg så vi slapp å reise tilbake for føhlings test, men siden jeg ble dårlig i magen natt til mandag måtte jeg reise fordi de var redd for smitte! veldig godt å komme hjem, nå nyter vi rolige dager med masse kos. gunleik har hatt fri hele uka, men neste uke skal han jobbe kvelden, så da begynner hverdagen igjen! johannes er fremtil nå en skikklig drømmebaby, sover spiser og bæsjer, lite skrik foreløpig! er så lettvinn på natta også, spiser ca 2-3 ganger mellom 22.30 og 0700, skifter bleie en gang. vi nyter det så lenge det varer, for som 3 barns foreldre vet vi godt at alt går i perioder! :) innlegget er skrevet med ei hånd og med j på puppen så vennligst overse alle skrivefeil. 

3 kommentarer:

Marthe sa...

Så gøy å få se Johannes! :) Kjempesøt!! :) :)

linnea,patrick,karl-arne og marianne sa...

kjempe vakker gutt...og en herlig familie:)

Norwegian_jam sa...

Dere er så veldig veldig veldig fine!!:)Kos Maien som sender fra Daniel sin ubrukte gamle blogg;)