tirsdag 25. juli 2017

Grønn sommer.

Det er ingen nyhet at jeg elsker å dyrke mat. Og jeg elsker å se det vokser frem store grønnsaker fra bittesmå frø, og jeg  forundrer meg like mye hvert år over at alt kommer og vokser så bra og gir oss så mye godt å spise. 


I fjor var det jo et skikkelig kålmøll-år, og all kålen lå under nett hele sesongen og enda ble mye ødelagt. Så i år garderte jeg meg med ekstra mange planter og tenkte som så at om jeg får avling på halvparten så skulle jeg være fornøyd! Men i år er det jo ingen møll ute å ødelegger, bare noen små åkersnegl som jeg plukker hver kveld å gir til endene. Så i år er det det store kålåret! Heldigvis har jeg mye forskjellig, så vi slipper å bli lei grønnkål så fort! 


Tomater og agurk er et annet kapittel, da drivhustunnelen ble ødelagt og jeg ikke har fått ordnet no nytt. Alle plantene står solfylt i le for vinden, og det vokser bra, men om det blir mange røde tomater i år det spørrs. 


Det er dette jeg liker så godt med dyrkinga, man lærer no nytt hver sesong, og blir litt flinkere og klokere med årene. 


























































Ingen kommentarer: