onsdag 1. juni 2011

Kreative krumspring..

jeg føler ofte at jeg ikke får tid til noe annet enn husarbeid og barnepass, men når jeg ser på bildene så har jeg da fått gjort noe annet også;) Det gjelder bare å finne effektiviteten når unga er lagt, og ikke dovne bort i sofaen eller foran dataen..
Se min kjole, den er lagd av en gammel duk!!Prinsessekjole som  Synnøve kalte det. 

Redesign: t-skjorte av en for kort kjole, og skjørt av en for kort kjole!Solveig er  fornøyd, og koser seg med brøddeigen sin!

Johsebass må også få noe mammalagd, lue med en mammaside og en pappaside:)

Denne jakka har jeg trikset med oppskrifta på, det er nøstebarnoppskrift men jeg la til hette, strikket i pickles-alpakka garn. den veier  ca 600 gr, Det gikk med en GOD del garn, men den er veldig varm og holder forhåpentligvis lenge!

Nå når sommeren og varmen kommer snikende blir det gradvis mindre strikking, og litt mer søm! Bruker også en del tid i hagen, for med bestemors planter følger det også MASSE ugress. Grønnsakshagen i år blir gulerøtter, sukkererter og forhåpentligvis asparges-bønner. Mer gidder jeg ikke luke;) i drivhuset har jeg begrenset meg til to tomatplanter, mot 30 i fjor, hehe! Skal prøve agurk også, men jeg vet ikke helt om den trives i drivhuset sammen med tomatene..

Ellers så går dagene med til jobb-tenking.. jeg tenker og funderer dagen lang på hva ialle dager jeg skal finne på til høsten. Johannes har fått bhg-plass, så ifra midten av september har vi tre barnehagebarn. Jeg drømmer om mye, Være kokk på et lokalt hotell, der jeg kan jobbe litt kveld og helg for å få noen rolige dager med barna hjemme,  eller bjobe som lærervikar for å se om det kan være neo for meg, jobbe som pleier på et lokalt sykehjem for å se om det kan være noe for meg.. osv,osv. IKKE lett å bestemme seg nei.. Kunne tenkt meg å studere også, da primært til førskolelærer eller sykepleier.  Men drømmen lengst bort er å starte min egen butikk, med nytt.brukt, hjemmelagd og vintage, der jeg kunne sitte i butikken å sy på stille dager...og etterhvert startet kafe i tilknytning til butikken, med økologiske deilige kaker og kaffe med  retro interiør som kan kjøpes.  *drømme seg bort...* Back to reality, må luke ugress i hagen før poden våkner..

Ha en god dag:)

Ingen kommentarer: