mandag 18. februar 2013

Mandag igjen, tid for planlegging.. er egentlig litt matlei kjenner jeg, kan bli litt mye når man både jobber med mat og er kjøkkensjef hjemme.  Men, en middagsplan er gir iallefall hodet fri til å tenke på andre ting, som for eksempel hva slags frø som skal plantes i jorda til våren, som igjen gir oss lekker mat på bordet etterhvert..!  Here goes..


Mandag: Kjøttkaker i brun saus med kokte gulerøtter og rødbeter og poteter til.

Tirsdag: Spaghetti og kjøttdeig i tomatsaus med MASSE parmasan.

Onsdag: Solveig har bursdag, og må få bestemme, tipper det blir pannekaker;)

Torsdag: Hjemmelaget fiskekaker med råkost og ris til.

Fredag: Middag hos svigers, siden jeg skal på julebord.

Lørdag: Salatbar.  masse forskjellig oppskjært salat og grønnsaker, godt krydret kyllingbiter og krutonger, nøtter frø og oljedressing attåt.

Søndag: skrei (uten lever og rogn)  med sandefjordsmør, agurksalat og kokte poteter

1 kommentar:

Marthe sa...

Mari kjære, jeg er VELDIG glad i middagsmenyene dine, det gjør at jeg slipper å tenke så mye, hehe;-)

Tenk at Solveig blir fem år på onsdag. Smått utrolig!! Vakre fine jenta! Du må hilse henne med mange klemmer:-)

Men du? Julebord i februar, det må jeg si:-) Skjønner det er travel tider på jobb i julestria;-) Kos deg i allefall masse kjære venn!

Og tuuusen trillioner takk for stemmer:-)